Dodgeball Sweden söker marknadsansvarig

Är du intresserad av att bidra och påverka hur Dodgeball Swedens syns offentligt? 

Dodgeball Sweden har sedan starten lagt krut på att marknadsföra sig på ett kreativt och roligt sätt. Vi har enligt oss själva klarat detta med bravur och har idag en rätt mustig följarskara över hela världen. Nu är det dags att lämna över marknadsansvarigstafettpinnen (puh, långt ord), vi söker därför dig som tillsammans med en peppig grupp vill leda marknadssektionen till nya höjder. Målet är att fortsätta sprida ordet om Dodgeball Sweden, både lokalt och internationellt. 

Huvuduppgifter för marknadsansvarig: 

  • Att på uppdrag av styrelsen konceptutveckla, planera och leda Dodgeball Swedens marknadsföringsaktiviteter, framför allt via sociala medier men även ansvara för hemsida och press. 
  • Vara sammankallande och delegera arbetet inom marknadssektionen. 
  • Hålla kontakt och samarbeta med övriga sektioner samt styrelsen. 
  • Undersöka möjlighet till finansiering för relevanta marknadsaktiviteter som kan underlätta spridning av sporten. 

Vi söker dig som är: 

  • Peppad. 
  • Spelar eller har bra koll på sporten nationellt och internationellt. 
  • Är kreativ och har hyfsad koll på marknadsföring. 
  • Gillar att samarbeta och vara spindeln i nätet. 

OBS! Det ideella förtroendeuppdraget sträcker sig över 2 år, med möjlighet till omval. 

Huvuduppgifter för marknadsavdelning: 

  • Idégenerera och producera text-, bild- och videoinnehåll för spridning i SoMe 
  • Underhålla och uppdatera våra konton och hemsida. 
  • Identifiera och uppvakta relevant press samt hantera pressförfrågningar. 
  • Ta fram en marknadsstrategi. 

Tidsåtgång: ca 2–3 timmar mötestid per månad + 1–2 timmar administrativ tid per månad. 

Ansökan, med personlig motivering, skickas via mail till styrelsen@dodgeballsweden.com senast 15 april 2025.

MVH /Styrelsen 

––––––––––

The position of Marketing Manager for Dodgeball Sweden is now open for applications

Are you interested in contributing to and influencing how Dodgeball Sweden is perceived publicly? 

Since the early days of dodgeball, Dodgeball Sweden has focused on promoting itself in a creative and fun way. According to us, we’ve done a good job and now boast a vibrant following worldwide. It’s time to pass on the baton of the Marketing Manager role. We’re looking for someone who, together with an enthusiastic team, wants to lead the marketing section to new heights. The goal is to continue spreading the word about Dodgeball Sweden, both locally and internationally. 

Key Responsibilities of the Marketing Manager: 

  • With help from the board, conceptualize, plan, and lead Dodgeball Sweden’s marketing activities, primarily through social media but also manage the website and press. 
  • Lead and delegate work within the marketing team. 
  • Maintain communication and collaborate with other sections and the board. 
  • Explore opportunities for funding relevant marketing activities to help spread the sport. 

We are looking for someone who is: 

  • Enthusiastic. 
  • Either a player or someone who has good knowledge of the sport nationally and internationally. 
  • Creative and has a decent understanding of marketing. 
  • Enjoys teamwork and being the central point of contact. 

Note: This is a volunteer position with a 2-year term, with the possibility of re-election. 

Key Responsibilities of the Marketing Department: 

  • Brainstorm and create text, image, and video content for social media platforms. 
  • Maintain and update our social media accounts and website. 
  • Identify and reach out to relevant press, as well as manage press inquiries. 
  • Develop a marketing strategy. 

Time Commitment: Approximately 2–3 hours of meeting time per month + 1–2 hours of administrative work per month. 

Applications, including a personal motivation, should be sent via email to styrelsen@dodgeballsweden.com by April 15 2025.

Best regards, The Board 

Categories:

Tags:

No responses yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.